Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü

Açıköğretim derslerine çalışmanın en hızlı ve kolay yolu çıkmış sorular çalışmaktır. Her sınavda çıkmış sorulardan aynı soruların gelebildiği gibi çok benzer sorularda gelebilmektedir. Bu nedenle özellikle bir işte çalışan ve ders çalışmak için fazla vakit bulamayan öğrenci arkadaşlarımızın sınavlardan önce en azından çıkmış soruları çözmelerini şiddetle öneriyoruz.

Açıköğretim Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümünde yer alan ders listesi aşağıda yazılmıştır. Açıköğretim Çağrı Merkezi Hizmetleri bölüm tanıtımı ve diğer bilgiler için ders listesinin sonuna giderek inceleyebilirsiniz.

Tüm yılların çıkmış sınav sorularına ulaşmak istediğiniz dersin üzerine tıklayarak o ders ile ilgili tüm çıkmış sorulara erişebilirsiniz. Sınavlarda çıkmış soruların aynısı olabildiği gibi çok benzer sorularda gelebilmektedir. O nedenle çıkmış soruları kesinlikle çözmenizi öneriyoruz. Açıköğretim çıkmış sorular aşağıda bölüm bölüm listelenmiştir.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Ders Listesi

I.YARIYIL (Güz Dönemi)
DERS KODU DERS ADI AKTS
BİL101U TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ I 3.0
ÇMH101U ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ I 6.0
İLT101U BİREYLER ARASI İLETİŞİM 6.0
İŞL105U İŞLETME İLKELERİ 6.0
MAT103U GENEL MATEMATİK 6.0
YABANCI DİL I 3.0
*Yabancı Dil I: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM101U-Almanca I, FRA101U-Fransızca I ya da İNG101U-İngilizce I derslerinden bir tanesidir.
II.YARIYIL (Bahar Dönemi)
DERS KODU DERS ADI AKTS
BİL102U TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II 3.0
ÇMH102U ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ II 6.0
ÇMH104U TOPLANTI VE SUNU TEKNİKLERİ 6.0
HİT102U HALKLA İLİŞKİLER 6.0
İLT102U YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ 6.0
YABANCI DİL II 3.0
*Yabancı Dil II: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM102U-Almanca II, FRA102U-Fransızca II ya da İNG102U-İngilizce II derslerinden bir tanesidir.
III.YARIYIL (Güz Dönemi)
DERS KODU DERS ADI AKTS
İŞL103U STRATEJİK YÖNETİM 6.0
ÇMH201U ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ I 6.0
ÇMH203U ÇAĞRI MERKEZİNDE HİZMET 6.0
PZL209U TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 6.0
TAR201U ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 3.0
TÜR201U TÜRK DİLİ I 3.0
IV.YARIYIL (Bahar Dönemi)
DERS KODU DERS ADI AKTS
ÇMH202U ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ II 6.0
ÇMH204U İŞ VE YAŞAMDA MOTİVASYON 6.0
ÇMH206U SATIŞ YÖNETİMİ VE TELEFONDA SATIŞ 6.0
ÇMH208U ÇAĞRI MERKEZİNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 6.0
TAR202U ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 3.0
TÜR202U TÜRK DİLİ II 3.0

Programın Amaçları

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı, çağrı merkezi sektörünün temel ilkelerine, süreçlerine ve yönetime vakıf, etkin iletişim kuran ve müşteri bağlılığı yaratan insan kaynağı yetiştirmektir.

Ülkemizde çağrı merkezi sektörünün gelişimine paralel olarak nitelikli eleman ihtiyacı da artmaktadır. Bu nedenle sektöre ilgi duyan ve bu alanda eğitim alarak mesleki anlamda uzmanlaşmak isteyenlere uzaktan eğitim yoluyla sektörde istihdam edilme imkânı sağlanması amaçlanmaktadır.

Programa Kimler Kayıt Yaptırabilir?

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programına kayıt olmanın pek çok yolu bulunmaktadır. Bu programa kayıt olabilmek için kayıt türleri ve koşullarını anlatan Nasıl Öğrenci Olabilirim? sayfasını inceleyebilirsiniz.

Sınavların Değerlendirilmesi ve Ders Geçme

Sınavların değerlendirilmesi ve ders geçme sistemi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile bu yönetmeliğin verdiği yetkiye istinaden hazırlanan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları ve Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Öğrenci Değerlendirme Sistemi Esaslarına göre belirlenir.

Sınavlar sayfasından;

  • Sınavların nasıl yapıldığı ve organizasyonu,
  • Sınavların hangi tarihlerde yapılacağı,
  • Sınava girmek için gerekli belgeleri ve sınavda uyulacak kuralların neler olduğu,
  • Sınav süreleri,
  • Sınavda sorulan sorular ve cevapların yayınlanması,
  • Sınav sonuçlarının ilan edilmesi,
  • Sınav sonuçlarına yapılacak itirazlar

hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ayrıca, sınavların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilmek ve derslerinizden nasıl geçebileceğinizi öğrenmek için Öğrenci Değerlendirme Sistemi sayfasından bilgi edinebilirsiniz.

Mezuniyet Koşulları

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programında 120 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programında mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler, “Açıköğretim Fakültesi Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı Diploması” alırlar.

Dikey Geçiş Olanakları

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programından mezun olan öğrencilerin, örgün öğretim ya da açıköğretim lisans programlarının 5. yarıyılından lisans öğrenimine devam edebilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girmeleri gerekmektedir.

Bu programdan mezun olan öğrenciler, dikey geçiş kapsamında başvurabilecekleri lisans programlarını, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren 2019 Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Kılavuzu’ndan detaylı bilgiye ulaşabilirler. Bu kılavuzda, adayların nasıl başvurabilecekleri, lisans programı tercihlerini nasıl yapacakları, sınav, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, meslek yüksekokulu müdürlükleri ve açıköğretim önlisans programlarının bağlı olduğu birimlerce yürütülecek işlemlerle ilgili ilke ve kurallar yer almaktadır.

İş Olanakları

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar çağrı merkezi yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları gibi sektörleri ilgilendiren birçok konuda yeterlilik kazanacaklar, çağrı merkezi çalışanlarının temel yetkinliklerine sahip olacaklardır. Mezunlar, Ülkemizde hızla gelişen bir sektör olan çağrı merkezleri başta olmak üzere tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler.

Başa dön tuşu